Naslovnica Novosti VDL Bus & Coach: Autobus koji pokreće mravlja kiselina

VDL Bus & Coach: Autobus koji pokreće mravlja kiselina

Grupa studenata otkrila je način kako da skladište energiju koja je jeftinija za pravljenje, praktičnija i održivija od alternativnih obnovljivih goriva. Kreirali su prvi autobus na svijetu koji pokreće mravlja kiselina. “To je jeftinije rješenje od hidrogena, a imamo beneficije za okruženje od njega. Mi gradimo vlastitu budućnost”, rekao je Lucas van Cappellen iz Team Fasta, kompanije iz Holandije.

Na ovom projektu radi blizu 40 osoba. Cilj im je napraviti transport bez emisije štetnih gasova, što će pomoći svijetu u borbi protiv klimatskih promjena. Mravlja kiselina se može pronaći u prirodi, jer se ispušta ubodima i ugrizima mrava i drugih insekata, a ova jednostavna karbokiselina se već koristi u proizvodnji tekstila i kože, kao konzervans za hranu za stoku i u nekim kućanskim sredstvima za uklanjanje kamenca.

Tema Fast je otkrio da ova kiselina učinkovito nosi sastojke potrebne za vodikove ćelije goriva koje se koriste za napajanje električnih vozila. U tečnom je stanju i može se lako transportovati. Razlika od drugih goriva jeste da je mnogo čišće. “Emisije ispušnih plinova su samo CO2 i voda. Nema štetnih gasova kao što su čađ, sumporni oksidi i azotni oksidi”, rekao je Van Cappellen.

Električni autobusi voze Holandijom od prošle godine. Novi autobusi imaju električni sistem koji je razvila kompanija VDL, a koji prima energiju od sistema na mravlju kiselinu koji je montiran u prikolici širokog dometa koja se nalazi iza vozila. Vozilo koje je korišteno za ovaj projekat je model Citea, koja je 2011. godine proglašena za Autobus godine u Evropi. “Naš je spremnik od 300 litara i autobus može preći 200 kilometara s njim. Vrlo lako možemo napraviti i veće spremnike”, rekao je.

Za pretvaranje konvencionalnih benzinskih pumpi u hidrazinsku pumpu, proces koji uključuje zamjenu cijevi i presvlačenje spremnika košta blizu 35.000 eura, što je 100 puta jeftinije. Nekoliko kompanija podržalo je ovaj projekt.

izvor: www.klix.ba, juni 2017