Prethodnih sedmica u tri bh. grada se mogao vidjeti gradski VDL autobus koji je bio na testiranju. U augustu ove godine su isporučene prve VDL Future najnovije generacije i one su poslužile ujedno i kao vozila za testiranje određenih parametara. Nakon što su one zadovoljile određene parametre i dale dobre rezultate, na red je došao i gradsko-prigradski sektor.Za razliku od Futura, koje su stigle nove, a zbog specifičnih uslova rada, kompanija Sejari d.o.o. Sarajevo, koja je ekskluzivni zastupnik VDL autobusa za BiH, se odlučila da izvrši testiranje i jednog rabljenog gradsko-prigradskog autobusa. Rabljeni autobus je uzet s razlogom, pošto su dobijeni rezultati vjerodostojiniji u svakom slučaju. Radi se o vozilu VDL Berkhof Ambassador 200, koje je 2005. godište. Iako rabljeno, vozilo je odlično sačuvano kako s vana, tako i iznutra. Opremljen je Cummins Euro 3 motorom snage 215 KS te ZF automatskim mjenjačem. U unutrašnjosti ima mjesta za 36 sjedećih putnika te još 38 mjesta za stajanje. U trenutku početka testiranja vozilo je imalo tek nešto više od 700,000 kilometara, a tokom prva tri testiranja ukupno je prešao oko 12,500 km u različitim uslovima vožnje. Također, vrijedi spomenuti da je vozilo je opremljeno Kiel sjedištima u malo kvalitetnoj izvedbi od klasičnih gradskih sjedišta, pomoćnim grijanjem te Thermo King klima uređajem. Za testiranje su odabrani gradovi Sarajevo, Banja Luka i Lončari.Centrotrans iz Sarajeva je prvi testirao popularni Demo bus. Vozilo je dodjeljeno na liniju Sutjeska – Ilijaš, koju je do tada obavljao MAN A21. Vozilo je u prosjeku prelazilo oko 270 kilometara i zabilježilo je manju potrošnju od 18,5 % u odnosu na MAN A21. Vozači su pohvalili sistem grijanja i ventilacije kao i mjenjač, dok su i putnici bili zadovoljni pozitivnom promjenom na ovoj liniji. Vozači su istakli i da zbog dva poveća uzvišenja preko kojih linija ide na momente se osjeti da ima nešto manji motor. Rukovodioc sektora PGS Centrotrans, gospodin Vedad Smailhodžić je izrazio svoje zadovoljstvo Demo busom prije svega zbog potrošnje, jer se ipak radi o vozilu sa malo većom kilometražom te činjenicom da za vrijeme testiranja ovog vozila vozači nisu prijavili apsolutno nikakav kvar ili problem.Poslije Sarajeva, Demo bus je nastavio svoje putovanje prema Banja Luci. Autoprevoz je vozilo dodijelio na dosta frekventnu liniju Trn – Centar – Trn. Inače, na toj liniji su radila vozila Mercedes Citaro i MAN A21. Vozilo je u prosjeku prelazilo oko 334 kilometara i zabilježilo je manju potrošnju od 25 % u odnosu na Mercedes Citaro i manju potrošnju od čak 30 % u odnosu na vozilo MAN A21! Tri vozača, koja su vozila Demo bus u ovom periodu, su se složili da se radi o efikasnom vozilu sa dobrim voznim karakteristikama koje je odlično za vozača, ali i za firmu s obzirom da je smanjena potrošnja goriva očigledna. Također, naveli su nam da je i vozilo izazvalo pozitivne komentare kod putnika. Kao nedostatak naveli su nešto manje točkove vozila, koje zbog toga nešto slabije podnosi slabije dionice puta. Rukovodioc Autoprevoz Banja Luka, gospodin Žarko Savić istakao je da su imalli ranije iskustvo sa vozilima koja imaju Cummins motor, ali da su potrošnja i ukupna potrošnja modela Ambassador 200 premašili njihova očekivanja i da su zadovoljni sa performansama.Nakon Banja Luke VDL Berkhof Ambassador 200 se uputio u Lonačare kod kompanije Viena tour. Ovdje možda imao i najteži zadatak, a to je obavljanje međugradske linije Pelagićevo – Obudovac – Lončari – Brčko, koju inače radi vozilo Irisbus Ares. Vozilo je u prosjeku prelazilo oko 186 kilometara i zabilježilo je manju potrošnju od 14,2 % u odnosu na Irisbus Ares. Demo bus je vozio samo jedan vozač, gospodin Slađan Ristić, pa je zbog toga vozilo pokazalo i značajno bolje rezultate u potrošnji goriva od standardnog vozila na toj liniji. Slađan je istakao da je vozilo izuzetno lagano za vožnju te da je sistem grijanja jako dobar te da veoma brzo zagrije cijeli putnički prostor. Putnici su bili također zadovoljni posebno grijanjem, iako su istakli da je standardni bus ipak udobniji zbog turističke izvedbe sjedišta. Vlasnik kompanije, gospodin Petar Ristanić je rekao kako mu je ovo prvi dodir sa VDL autobusima i da je pozitivno iznenađen nakon ovog testnog perioda. I on je istakao fantastičnu potrošnju goriva, ali je naglasio da mu je za ovu liniju ipak potrebniji autobus sa što više sjedišta, što ostavlja prostora za nastavak saradnje.
Nakon Sarajeva, Banja Luke i Lončara, Demo bus je trenutno u fazi servisiranja te prilagođavanja zimskim uslovima vožnje, nakon čega ide u nove gradove na nova testiranja.
novembar, 2017